Rozhovor s pedikérkou Petrou Cinovou

petra_cinova

Petra Cinová žije s manželem v Plzni a společně mají dvě děti. Pedikúře se věnuje od roku 2018. Zpočátku se střídala na jednom křesle s kolegyní, ale od února letošního roku se stala součástí nového studia Salon Synergie. Pro všechny je to velká výzva. Přečtěte si náš rozhovor s Petrou.

 

Co vás vedlo k tomu, že jste se stala pedikérkou?

Považuji se za společenského člověka, kontaktní práce s lidmi mi vyhovuje. Jsem ráda, když je má práce vidět (pokud možno hned). Když jsem měla asi rok do konce mateřské dovolené, moje kamarádka – pedikérka – se zmínila, že k sobě do salónu hledá kolegyni. Po krátké úvaze a konzultaci s manželem jsem se rozhodla, že nebudu hledat zaměstnání, ale pustím se do podnikání. Absolvovala jsem rekvalifikační kurz a poté praxi pod dohledem kamarádky/kolegyně. Práce mě baví víc, než jsem původně čekala. Pochopila jsem, jaké to je, když mě moje práce naplňuje.

 

Děláte suchou pedikúru. Co to vlastně znamená?

Přístrojová neboli suchá pedikúra se provádí bez namáčení chodidel za použití vysokoobrátkové brusky s výměnnými frézkami. Ošetření probíhá bez použití skalpelu. Je proto výrazně bezpečnější a méně invazivní než všeobecně známá mokrá pedikúra, která má své nezastupitelné místo a v některých případech je i vhodnější – např. u velmi potivých nohou.

Suchá pedikúra je vhodná k pravidelnému kosmetickému ošetření zdravých chodidel, ale zejména pro péči o chodidla klientů s diabetem, ischemií dolních končetin, vysokým krevním tlakem, těhotných apod. Tito lidé jsou náchylnější k různým druhům otlaků a ztvrdlé kůže. Při jejich pravidelném odstranění lze s velkou pravděpodobností předcházet nepříjemným zdravotním komplikacím a případným závažnějším následkům.

 

Jaké klientky k vám chodí a jaké problémy nejčastěji řeší?

  • Klientela je napříč celým spektrem.
  • Dětí je naštěstí málo, ale vždy přichází s problémem. Většinou se jedná o zarůstající nehty na palcích.
  • Velmi často ke mně chodí studující dívky, které hlavně v létě chtějí upravená chodidla a nehty a sportující chlapci, které trápí silné paty a nášlapy na ploskách nohou nebo atletická noha.
  • Ženy a v poslední době v nezanedbatelné míře i muži středního věku řeší pravidelnou údržbu. Nejčastějšími problémy jsou popraskané paty, nášlapy a kuří oka.
  • Klienty důchodového věku většinou trápí ztluštělé nehty, zarůstající nehty a nášlapy.
  • Asi 20 % mé klientely tvoří hospitalizovaní pacienti na různých odděleních fakultní nemocnice, hlavně důchodového věku. V naprosté většině mají problém se ztluštělými nehty, které si oni sami ani jejich rodina nezvládnou ostříhat.

 

Jsme moc rádi, že používáte kosmetiku BisBis. Proč jste se pro ni rozhodla a jaké vlastnosti/účinky se vám nejvíce líbí?

S kosmetikou BisBis jsem se poprvé setkala v roce 2019. U stánku firmy jsem si vyslechla nadšené povídání o výrobcích, jejich složení, účincích a výrobě přímo od sympatické Kristýnky. Se vzorky jsem odjížděla zpět do Plzně. Po vyzkoušení jsem si postupně pořídila celou řadu pro suchou pedikúru. Kosmetika má příjemné aroma (včetně dezinfekce) a skvělou konzistenci, takže se s ní výborně pracuje.

 

Změkčovač je perfektním doplňkem celé řady, který nepoužívám vždy, ale v případě větších nášlapů nebo ztvrdlých pat je velkým pomocníkem.

 

Masážní emulze je prvním přípravkem BisBis, který jsem vyzkoušela a ten mě přesvědčil, že kosmetika BisBis bude mít určitě v mém salónu místo. Dobře se s ní pracuje, nezanechává mastný film, stačí malé množství a jako všechno – hezky voní.

 

Kde jste sháněla své první zákazníky? Jaký byl a je váš marketing?

Kde se dalo. Začátky jsou vždy komplikované. Mezi prvními zákazníky byly kamarádky a jejich rodinní příslušníci. Asi po půl roce se mi shodou náhod naskytla příležitost navštěvovat klienty hospitalizované ve FN Plzeň, kde je třeba mít smlouvu s nemocnicí. Byla to výborná zkušenost, velká možnost praktického ošetření „náročných“ nohou i rozšíření klientely.

Zkoušela jsem placenou reklamu na FB a GOOGLE.CZ. Popravdě řečeno bez efektu. Nejlépe funguje doporučení spokojených klientů. Celkem efektivní se zdá být i firemní účet na FB s pravidelným přidáváním příspěvků, samozřejmě webové stránky firmy a registrace do databáze firem webových vyhledávačů. Velmi výhodné je i sdílení klientů s jinými službami. Momentálně jsem součástí salónu společně s kadeřnicemi a klientky s barvou na hlavě mám na křesle už celkem pravidelně. Jedna cesta – dvě služby a víceméně za jeden čas – funguje to výborně.

Zpět do obchodu