Rozhovor se sestrou s podiatrické ambulance iKEM

Jsme kosmetika BISBIS

27. 1. 2021 Rozhovor se sestrou s podiatrické ambulance iKEM

Co Vás přivedlo právě do podiatrické ordinace?


Po absolvování vyšší školy jsem hledala práci a vyskytla se nabídla nastoupit na lůžkové oddělení Kliniky diabetologie. Zde jsem pracovala asi 8 let a poté jsem ze zdravotních důvodů musela přestoupit na jednosměnný provoz. A byla nabídnuta právě podiatrická ambulance.


S jakými pacienty pracujete a co u vás řeší?


Podiatrická ambulance je specializovaná na péči o pacienty se syndromem diabetické nohy a na osoby s rizikem syndromu diabetické nohy. 

Syndrom diabetické nohy je postižení měkkých tkání i kostěných struktur distálně od kotníku, způsobené diabetickou neuropatií, různým stupněm ischémie a infekce. 

Jednoduše řečeno staráme se o dolní končetiny diabetiků. Ti mohou trpět různými potížemi jako je necitlivost nohou (neuropatie). Kvůli tomu snadno dojde k poranění bez vědomí pacienta, někteří tak mají již otevřené rány na nohou.


Myslíte si, že pacienti o své nohy pečují, jak by měli? 


Mnoho pacientů se o své nožky stará opravdu dobře, buď to zvládají sami nebo s pomocí rodiny. Samozřejmě u rizikových pacientů (tzn. s necitlivostí, s opakujícími se defekty, deformitou) doporučujeme vyhledat odbornou pedikúru. 

Každý nový pacient od nás dostává poučení ústně i písemně, jak se má o nohy starat, a dostává i internetový odkaz na seznam odborných pedikúr.


Vidíte v této oblasti za poslední dobu zlepšení?


Zlepšení určitě je, ale zase jak u koho. Někteří naši pacienti jsou prostě nepoučitelní. V dnešní složité době navíc máme kvůli zavřeným pedikúrám denně i několik pacientů, kteří mají nové defekty jenom proto, že si nemohou na odborné ošetření dojít a sami to prostě nezvládnou.


Proč jste se rozhodla otestovat značku Bis Bis? Co jste od ní očekávala?


Značku BiS BiS nám sem uvedl náš vedoucí lékař. A protože my jsme holky nejen zvědavé ale myslím, že se i snažíme našim pacientům nabídnout to nejlepší ze širokého sortimentu na českém trhu, rozhodly jsme se tuto značku vyzkoušet. 

Co jsem od ní čekala já? Nabízela jsem to našim pacientům jako zázrak :D, ale samozřejmě jsem jim říkala, že s tím nemáme zkušenosti, ať samy vyzkouší a příště poví. Mně osobně byla značka sympatická.


Jaké byly výsledky na pacientech?


Skvělé. A co mi pacienti povídali :D? No musím říct, že sami si to dost chválili. Je ale důležité, aby se o nohy denně starali a pravidelně promazávali. 


Je něco dalšího, co by vám mohlo v edukaci pacientů o domácí péči ještě pomoci?


Myslím, že celkově by měla taková edukace probíhat při každé kontrole u diabetologa nebo v podiatrické ambulanci. 

Edukační materiály jsou dobrá pomůcka, ale vždy je to o lidech, o jejich ochotě někdy i šikovnosti. Zárověň je důležitá pomoc také od rodiny. Velmi často nám rodina poví, že se bojí ostříhat nehty nebo obrousit kůži, aby diabetika nezranili. V takovém případě je lepší navštívit odborníka, který pomůže a poradí nejen klientovi, ale třeba i rodině.

Štítky

Líbil se vám článek? Šiřte nás dále!