Rozhovor s Kristýnou k 1.narozeninám

Jsme kosmetika BISBIS

6. 4. 2020 Rozhovor s Kristýnou k 1.narozeninám

Chcete vědět na co jsme hrdí a co se naopak nepovedlo?

8 otázek pro Kristýnu Vávrovou 

1. Před rokem spatřila světlo světa nová značka české profesionální kosmetiky pro péči o nohy Bisbis.  Kristýno, máte “v náručí” roční batole. Jak se mu daří dělat na českém trhu první krůčky?

Když už se naše batole konečně rozeběhlo, zastavil nás nouzový stav. Než přišla tato opatření, dařilo se nám nad očekávání. Objednávek bylo každý měsíc víc a víc. Moc jsme se těšili na jarní akce. Měli jsme velké plány. 

2. Co se Vám za ten rok opravdu povedlo? Na co jste hrdá?

Věcí, na které jsem hrdá je víc. Jsem hrdá na to, že jsme dodrželi náš plán poskytnout zákaznicím špičkový zákaznický servis a nabídnout zdarma produktová školení pro každého. Povedlo se nám také oslovit velké množství zákazníků, a to díky našemu proaktivnímu přístupu (voláme, voláme a zase voláme). I když nás na začátku některé zákaznice celkem nepěkně odmítly, aniž by produkty vyzkoušely,nevzdali jsme to. Zatím mám pocit, že nás jen tak něco nezastaví. Víra v naše produkty je nekonečná. Kdyby mi někdo řekl, kolik za rok získáme pravidelných zákaznic, tak tomu neuvěřím. 

3. I první krůčky bolí. Je něco, co se Vám naopak nepovedlo? Co byste udělala teď jinak?

Úplně se nám nepovedl obal na cukrový peeling. Při neopatrném zacházení peeling vytékal. Etikety také nebyly úplně povedené, rozmazávaly se a nevypadalo to pěkně. To se nám podařilo změnit. Změnili jsme obaly, mají novou alu-fólii, která zabraňuje vytékání. A etikety už vypadají krásně. To jsou spíš takové nepříjemné věci, chyby, ze kterých se člověk poučí. Ztratíte s tím trochu času, stojí vás to nějaké peníze navíc, ale pořád to jde změnit. Horší by bylo, kdyby nefungovaly produkty jako takové, nebo se nám, nedej bože, vyskytla v kvalitě produktů nějaká chyba. 

4. V současné době se celá ČR nachází v nouzovém stavu. Jak moc se to odrazilo na Vašem podnikání?

Měli jsme na jaro naplánovanou spoustu aktivit, školení po celé republice i na Slovensku, výstavu v Letňanech. Máme přichystaný nový produkt – olej na nehty. Akce jsme museli zrušit. Nemá teď smysl nabízet nebo představovat nový produkt. Nefungují pedikérské salony a naše zákaznice mají úplně jiné starosti. Je to smutné a je nám to líto, ale musíme to vydržet jako všichni. Nedá se nic dělat. Věříme, že bude brzo lépe.  

5. Zareagovala jste rychle. Šijete roušky, prodloužili jste splatnost faktur na 45 dní. Máte v plánu ještě nějaké další kroky, kteréby mohly pomoci pedikérkám v těžké situaci?

Roušky byla moje soukromá inciativa ve městě, kde žiji. Jen jsem zareagovala a nabídla,co umím nejlépe - organizační schopnosti. Zorganizovala jsem výrobu a distribuci roušek, kam bylo nejvíce potřeba. Vše se odehrálo na lokální úrovni. Delší splatnost faktur bylo to první, co mě napadlo, když jsem přemýšlela, jak našim zákaznicím pomoct. Dalším logickým krokem byla sleva na hygienický sprej. Bohužel nic moc jiného teď dělat nemůžeme. Jakmile se však salony zase otevřou, kromě slev nabídneme i pomoc s propagací. Necháme vyrobit propagační materiály - letáčky s adresou jednotlivých salonů. To vnímám jako krok, který by mohl pomoci dostat klienty zpět do salonů. Uvažujeme o mapě BIS BIS pedikérek na našem webu. Uvidíme, jak dlouho opatření budou trvat a co bude třeba. Jsme otevřeni i nápadům ze strany zákaznic.

6. Máte nějakou radu pro pedikérky, které ze dne na den musely zavřít svůj salon?

Když slyším, jaké existenční problémy některé z nich řeší, jak velké starosti mají, nemám odvahu cokoliv radit. Možná jen třeba natáčení nějakých edukativních videí, doporučování produktů. Nebo on-line pedikérskou poradnu. V našem oboru se toho moc v on-line prostředí vymyslet nedá.

7. A co mohou mezitím dělat ženy, které se nedostanou na svou pravidelnou pedikúru?

Už se mi ozvalo pár kamarádek a ptaly se co mají dělat, než se salony otevřou. Napadlo nás připravit limitovanou nabídku - balíček pro domácí pedikúru. Jde o balíček 2, nebo 3 produktů. Natočíme instruktážní video a naše zákaznice to budou moci nabídnout svým zákazníkům, kteří jsou na pravidelnou pedikúru zvyklé. Uvažujeme i o tom, že zákaznicím vytvoříme balíčky na míru. Každá má totiž své zákazníky naučené na něco jiného. Vymyslí si kombinaci produktů a my jim k tomu dodáme obrázek na sociální sítě i web.

8. Nouzový stav jednou skončí. Jaké máte plány? Osobní i profesní?

Už se nemůžu dočkat. Budeme muset dohnat hlavně všechna školení a dle aktuální potřeby zákaznic reagovat na jejich situaci a podpořit je individuálně. Také konečně představíme nové produkty. Osobní plán je jasný, pošlu děti na 14 dnů k babičkám a dojdu si na dobrou kávu, asi spíš víno, se všemi kamarádkami. Možná se nastěhuji k sestře, která mi teď chybí nejvíce.